Sunday, April 28, 2013

Trans Aristokrata


(ili: O problemu transklasnih osoba)


Inspirisani aktuelnim i  enormnim problemima transseksualnih osoba koji, ako se ne riješe, drže ovo društvo u totalnoj stagnaciji, krenuli smo tragom istog problema, da ukažemo na sve što je nužno ispraviti u ovom društvu.

Takođe, problem koji sa kojim smo  se upoznali, smatramo jednako važnim kao aktuelni problem Crne Gore - mijenjanje pola. Naime, pored prioritetnog društvenog problema mijenjanja pola i nekih glasina koje iznose neke budale da bi valjalo mijenjati i vlast, povezali smo se sa čovjekom, zvijezdom lou kost kompanija i patnikom koji pati jer se, isto kao polno nesrećna osoba tijesno osjeća u svojoj koži. 


Naime, naš sagovornik koji nije imao problem da mu pomenemo ime, kaže da se ne osjeća kao dio svoje klase i da to želi da promijeni. Čitajte:


Roki (26) još čeka na operaciju promjene društvenog staleža: Užasno je roditi se u pogrešnoj klasi
Dvadesetšestogodišnji Roki, trans aristokrata koji je biološki rođen u srednjoj klasi, u HRM skrovištu broji dane do početka socijalog tretmana. Dok čeka, uspješno je promijenio lično ime i sada se zove onako kako je oduvijek želio. Ipak, tek nakon socio-političkog prevrata I poduhvata, konačno će početi da živi.
Ovaj trans aristokrata rođen u jednom primorskom gradu, u, kako je rekao, pogrešnoj klasi, uskoro će biti prva osoba koja će tretman promjene klase raditi u crnogorskoj zdravstvenoj ustanovi. Sa njim smo razgovarali o odluci koju je donio, njegovom životu, planovima. Ispričao je da mu nije bilo teško da donese odluku, jer je to njegova davna želja.

"Uopšte mi nije bilo teško da se odlučim na ovaj korak, jer se stvarno osjećam kao da treba da imam titulu, palatu, gardu, poslugu i konja – što mi po Božijoj volji i pripada. To niko, ko se ne osjeća tako, ne može da razumije. Spreman sam, i da mi sad neko kaže pakuj se, sjutra dobijaš posjed i zamak, odmah bih otišao, bez ikakvog razmišljanja", priča Roki. Dodao je da je, od kad zna za sebe Konte Roki di Montenegro, što su prihvatili i njegovi drugovi i drugarice, kao i da ga uopšte nije strah tranzicije.


"Nikada se nisam ponašao, niti oblačio kao buržuj. Odmalena sam oblačio arhaičnu garderobu, šišao se na kratko, mačevao, igrao šah i sanjao o incest sa rođacima plave krvi, kako to dolikuje intrigantnoj dimenziji aristokrate.  


„Konačnu odluku da promijenim stalež donio sam sa 12 godina, kada sam prvi put okusio raskoš i nadmoć. Uprkos tome što su moji drugovi i drugarice znali da sam rođen kao buržuj, od tada, kada sam im rekao da me zovu Konte Roki, nikada me niko više nije nazvao drugačije. Jeste poneko, ko nije znao moju status, ali mi nije smetalo. Čak su i nastavnici u školi to prihvatili, bio sam im simpatičan, a kako sam bio i nestašan, bilo im je lakše da to prihvate i da me skinu sa grbače", priča on.


Kaže kako će, nakon operacije/tranzicije, prvog dana kada izađe iz bolnice, početi “raskošno da živi, počne život ispočetka”.


“Krivo mi je što sam rođen u pogrešnoj klasi, ne znam kome da prebacujem zbog toga, užasan je osjećaj biti zarobljen u pogrešnom staležu, baš užasan. Ne postoji riječ kojom bi se to moglo opisati. Razmišljao sam o tome zašto sam baš ja morao da se rodim kao buržuj, ali nikada nisam sebi mogao da odgovorim na to pitanje, a nije bilo nikoga ko bi mi na to pitanje odgovorio.


Najteže mi je bilo u proljeće kada svi moji drugovi pođu na glasanje, a ja ne mogu da izađem jašuću i sa svojom gardom preuzmem vlast mačem, kopljem I dvorskim intrigama", ispričao je on.

Naglašava da mu je jako bitno što ga najbliži prijatelji podržavaju i da i oni jedva čekaju da promjeni klasu kako bi mogli da uživaju u njegovoj palate i park-šumi koja je okružuje. Onima, koji su poput njega, zarobljeni u pogrešnoj klasi, poručuje da istraju do kontra-revolucije.

"Uopšte ne treba da sakrivaju od sebe, već da to priznaju, prvo sebi, pa drugima. To kažem za one koji se ne kolebaju, već koji su stopostotno sigurni. Njima predlažem da potraže pomoć, kao što sam i ja našao organizaciju Arete, koja mi je u svemu pomogla i koja mi i dalje pomaže. Vjerujem da se oni i ne plaše da priznaju sebi, nego ih je strah kako će okolina reagovati na to, znam bar šest plemića u Crnoj Gori, koje je strah da priznaju kako se osjećaju. Ipak, preporučujem im da istraju u svojim željama i da ispune sebi san. Meni je ovo najveća želja", kazao je on.


Trans aristokrata, prvi nad kojim će se u Crnoj Gori izvesti operacija promjene staleža , dobro se informisao o viteštvu i onome što ga čeka kad sve počne.


"Moji planovi nakon operacije su da budem neo-monarhista, da se zaposlim u imperijalnoj službi i služim carsku porodicu. Još ne znam da li ću moći uspostaviti vlast diplomatskim putem, vojnim ili ću morati da da budem carski vazal, ali ću se snaći, jer moram da vladam – to je moje pravo i obaveza." 


Dodao je da se ne plaši toga da bi se kasnije mogao kajati zbog svoje odluke iako je čuo da se i to dešavalo.

Postupak aristokratske konfirmacije, odnosno plemićmki tretman, košta 1.000.000 eura, od čega osoba koja mijenja klasu plaća 20 procenata, preostali odnos plaćaju kmetovi. Rokiju HRM Forum Arete, u čijem vazalstvu služi već sedam godina, pomaže da prikupi finansijska sredstva i ljudstvo.

"Oni brinu o meni, jer ja nemam partiju. Sakupljamo donacije da bi platili tih 20 odsto. Sama obuka kod nekog može trajati više, kod nekog manje i od toga će zavisiti i cijena proklamacije. Mi se nadamo da će u mom slučaju biti 800.000, jer ja i sad izgledam kao baron, rijetko ko bi mogao primjetiti da nisam rođen kao aristokrata", objašnjava Roki.


U vezama, pojasnio je, nikada niko nije primijetio da je buržuj, jer nikada nije ni sklopio brak ženom ne-plemenitog prijekla. Sada nema sadružnicu, a za "Krunu" je otkrio da nikada nijedna od djevojaka sa kojima je bio, nije otkrila da je on rođen kao buržuj.

"Nikada niko nije razotkrio. Nisam nikada ni sa kim pučanske odnose i uvijek sam tražio da to bude plemenita cura kojoj nije bitna demokratska o(be)svještenost", pojašanjava on.

Bilo i provokacija


Za sedam godina, koliko živi u Montenegru, nije imao problema, jer niko i ne zna da nije rođen kao Konte Roki. Ipak je imao nekoliko neprijatnih situacija.

"Ponekad me neko pita za koju sam partiju, a par puta su mi, dok sam prolazio kroz fakultet dobacivali da zbacim odoru i žezlo i ponašam se kao građanin", rekao je Roki. Ti problemi, nestaće nakon kontra’revolucije, kaže.
Uprkos tome što još nije razgovarao ni sa kim od crkvenih otaca i što nije ni određen tim koji će ga sveštenik blagosloviti, očekuje da će do kraja godine početi sa egzekucijom svog položaja.

1 comment: